Jak zrobić sople

by Robert aka muhani

Article by Roman, jarhead, kong

Translation by Fireant,
Dzięki!


Kolejny tutorial, a jako że jestem zasypany, czuję że… mhm, jest idealny czas na napisanie tekstu pasującego to zimna na zewnątrz.

Jak zrobić sople?

Po pierwsze, jest to tylko jeden koncept na ich wykonanie, Raffa ostatnio powiedział oraz pokazał mi jak je wykonać, a ja wziąłem się za przetestowanie tej metody. Zobaczcie kilka zdjęć lodowych sopli i zobaczcie, jak się rozrastają – zdjęcia do zainspirowania!

Spróbuję uniknąć robienia ich tak złożonymi, jak są w rzeczywistości :)

Co potrzebujesz:


- Trochę superkleju (cyjanoakryl)
- zapalniczki
- pinceta
- wykałaczka
- nożyczki
- małą, wąską rurkę przezroczystego plastiku (mogą być „stójki” pod latające modele z GW)
- Dowolny płyn do efektów wody (np. GW Water Effects)

Jak to się robi?

Przyjrzyjmy się z bliska naszemu plastikowemu czemuś:


Przypal jeden koniec z pomocą zapalniczki, używając pincety szybko I ostrożnie rozciągnij rozgrzany plastic. Naprawdę, bądźcie niewyobrażalnie ostrożni w tym momencie, bo gorący plastik na waszej skórze, albo w sumie gdziekolwiek sprawi, że zechcecie zakrzyknąć „O Cholera!”, wiem o czym mówię :) – pozwólcie temu przedłużonemu kawałkowi ostygnąć, co potrwa kilka sekund...


Teraz odetnij nożyczkami jeden kawałek. Powtórzenie powyższych czynności daje mi dość „surowca” do pracy:


Teraz nałóż kroplę kleju na jakiejś powierzchni, na przykład palecie. Weź do ręki wykałaczkę, i jednym końcem weź odrobinkę kleju i nanieś ją na miejsce, z którego ma zwisać nasz sopel. Drugą końcówkę delikatnie poślinić, i za jej pomocą delikatnie chwycić wybrany sopelek. Umieść go delikatnie, i poczekaj aż klej złapie. Powtórz tę czynność z dowolną ilością sopli, przyklejając je do gotowej, pomalowanej bazy. I nie pomieszajcie sobie końcówek wykałaczki, klej cyjanoakrylowy a języku również jest paskudny, wiecie... :)


Teraz nakładamy trochę płynu do tworzenia efektów wody w miejscach, w których nasze sople stykają się z powierzchnią bazy, czy to kamień, czy drewno, czy cokolwiek. Użyjcie starego pędzla, albo dowolnego innego „nakładacza”…. sopel, soppepel, popel... dziwne słowo do napisania, haha.



Wynik, ciągle w fazie produkcji...


Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe. Wypróbujcie, dajcie mi znać, jeżeli jakiś krok pominąłem… Podziękowania dla Raffa za pokazanie mi tego sposobu :)

Tak więc – kontynuujcie szczęśliwe zamarzanie!
Pozdrowienia,
Roman

PS: Cholera, zimno jest… by ogrzac się chociaż wewnętrznie, mogę wam jedynie pokazać to oraz powiedzieć, byście wypili kubek luzowej herbatki… pokazywanie czegoś, mózgu, pokazywanie… niech ciepło rozlewa się po waszych sercach – wierzcie mi, Król jest wiecznie zywy WIP:



Comments:

There are 3 Kommentare for Jak zrobić sople

Post a Comment